Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Ateisti za Isusa/metamorphosis?

with 4 comments

Mala digresija standardnom rantanju….

Naletih na Dawkinsov originalni esej pod nazivom “Atheists for Jesus”, pa se bacih malo u razmišljanje. Svi smo mi često puta do sada čuli onaj “pa ja slijedim Isusova učenja, a ne krvavi SZ” argument kao odgovor na točne tvrdnje o krvavom Starom Zavjetu. (Na stranu to što veliki dio ljudi koji to tvrde i dalje ostaju članovi organizacije koja djeluje upravo suprotno.) No ovaj esej (plus par pokušaja razgovora s ljudima koji tvrde da RKCov modus operandi nije korektan, ali ostaju članovi iste) me bacio na razmišljanje koliko je moguće taj prvo argument zaživiti, i što i koliko svatko od nas tu može pomoći.

Druga stvar koja mi je pala na pamet je osobna metamorfoza od off-the-shelf vjernika, do militantnog ateista (i dalje?). Naime, da skratim priču, odgajan kao off-the-shelf vjernik, obična ovca…. da bih se u jednom trenu bacio u prilični apologetizam kršćanstva (doduše, samom sebi), što je potrajalo dok nisam počeo redati nelogičnosti (sakrament ispovjedi, nesklad između grižnje savjesti i nominalnih grijeha, etc.)…. nakon toga kratka faza sotonizma…. otprilike dok nisam uzeo LaVeyevu knjižicu u ruke, i našao ništa manje nelogičnosti…. nakon toga off-the-shelf ateist, a sada militantni ateist. Da bi me onaj gornji esej ponukao da razmišljam koliko se možemo osloniti na (deklarirane ili realne) humaniste u vjerskim krugovima, odnosno one koji tvrde da prate “samo Isusa”. Prije dva dana sam čak pokušavao skontati kakav bi to obred bio neke inkluzivne denominacije/religije (poput Universal Life Churcha) koji ne samo da nebi bio nediskriminatoran protiv svih ostalih vjera, nego bi zapravo i inkorporirao sve vjere, ili barem njihov humanistički dio.

Anyways, toliko od mene. Zanima me što vi mislite o toj Dawkinsovoj ideji, i kako je išla vaša osobna metamorfoza iz onoga kako su vas odgajali, u ovo što sada jeste.

Written by Lucifer

15. 4. 2007. at 21:07

Postano u Uncategorized

4 Odgovora

Subscribe to comments with RSS.

  1. E sad ću se raspisati…🙂
    Osobna metamorfoza…
    Kako već biva u Lijepoj Našoj, filali su me vjeronaukom i svim tim popratnim pričama za djecu. Istina, nije to bio školski vjeronauk, išlo se u crkvu i podučavali su nas svećenik Mladen i časna sestra Augusta (ona je stvarno bila dobra osoba, puna razumijevanja i suosjećanja).
    Svaki put kada bi se u tim lekcijama pojavio kao odgovor na neko pitanje “Tajna vjere”, pitala bih časnu sestru da mi izbifla tu tajnu, da mi može slobodno reći jer ja neću reći nikome (silly child… :)). Uzalud mi je ona objašnjavala da Tajnu vjere ne možemo spoznati. I uzalud se trudila da mi izbije iz glave da su Isus i Marija Magdalena cura i dečko, uzalud mi je odgovarala da Bog postoji od uvijek kada bih ju pitala tko je njega stvorio ili rodio, pitala sam ju tko je Njemu mama (kad se toga sjetim… :))), zašto Bog, ako nas voli, dopušta da patimo, zašto nema ženskih svećenika i sl.. I uz to joj nikako nije pošlo za rukom da prestanem pitati zašto u Bibliji i Evanđeljima nema Zeusa, Atene, Horusa, Izide, zašto nema i njih već kad su i oni bogovi i božice. Eto, ja sam od kad znam za sebe otkidala na Egipat. Mene su fascinirale slike piramida po “Ilustriranoj dječjoj enciklopediji” i stalno sam pilila djeda da mi čita što piše pored slika (i onda je on uzeo u ruke knjigu sa poezijom Pabla Nerude jer je font bio dosta velik pa me naučio čitati). I od egipatske mitologije sam prešla na grčku, rimsku, ma sve je to meni bilo tisuću puta zanimljivije od tamo nekog Krista. Imala sam dojam da su ta božanstva ljudska, dok je on nekako bio izvan ljudskoga. Meni su se miješale kršćanska, egipatska, rimska, mezopotamska, svakakve mitologije i priče o bogovima i božicama, i nekako sam više simpatizirala te poganske bogove i božice u odnosu na kršćansku ikonografiju. Sve je to mitologija, ali ona kršćanska (odnosno monoteistička općenito) je opasna jer od mitologije želi postati povijest. Tu mitologiju ne možeš shvatiti samo kao metaforu, moraš ju prihvatiti kao činjenicu. Tako da više simpatiziram jednu priču o Ozirisu, čiji su likovi arhetipi ljudi i čija je poanta metafora ljudske prirode i Prirode, od priče koja od mene zahtjeva da vjerujem u to da je Isus hodao po vodi.
    Naravno, primila sam sakramente, ali da budem iskrena, nitko me nikada nije pitao da li to želim ili ne. Jednostavno se to prihvaća kao tradicija. Ne znam da li je to tako svugdje, ali iz iskustva s tim “dobrim katolicima” znam da oni pojma nemaju o povijesti te njihove religije. Brdo njih ne prihvaća činjenicu da je Isus bio Židov (jednom mi je frendica rekla da on nije bio Židov već Kršćanin….), da je imao braću i sestre (a znali bi, da samo pročitaju Evanđelja), da je kršćanstvo u početku bila samo jedna od brdo sekti na području Mediterana…
    Mene je zanimalo kako im je uspjelo da se baš od te šugave sekte pretvore u jednu od glavnih religija svijeta. I tako je krenulo. Čitajući sve što bih našla na raspolaganju, došla sam do spoznaje da je ta religija ukrala sve što se od poganskih kultova dalo ukrasti, da su Evanđelja jedan dobro osmišljeni propagandistički materijal, da su se kroz povijest borili protiv napretka, znanja (ja osobno im nikada neću oprostiti spaljivanje knjižnice u Aleksandriji), tolerancije, znanstvenika i svega onoga što se kosilo s njihovim naukom.
    Iz bunta sam malo i koketirala sa Sotonizmom, sa tom filozofijom otpora, ali brzo je to prošlo (prošlo je kada sam vidjela da se i klinci koji nose pentagrame i rade sranja po grobljima nazivaju sotonostima i da ljudima nikako ne možeš objasniti da to nije sotonizam…).
    U biti, mene u svemu tome vode osjećaji, jer jednostavno smatram, osjećam i znam da je monoteizam limitiranje ljudske volje, gušenje života i Čovjeka, kastriranje njegove prirode i Prirode, to je kult smrti na Zemlji u interesu nekog blaženstva u svijetu koji ne postoji (Raj), umjesto da se Ljudski rod oslobodi, Ljudski rod želi robovati tokom života da bi, u nekom fiktivnom Raju, bili blažena bića, umjesto da djeluju za sebe i u skladu sa sobom sada i ovdje, oni se klanjaju i stavljaju svećenicima u ruke za dobrobit na nekom nepostojećem mjestu.
    I još nešto. Nisam feministica, ali mi jednostavno ide na jetra monoteistički odnos prema ženi. Želudac mi se okreće na ono što su oni napravili od žena, ili si svetica ili si kurva. Monoteizam je ubojstvo žene. Ako želiš da te poštuju, moraš biti njihov poslušni rob, tvoja seksualnost mora biti u njihovim rukama. Čisti primjer je brižna Magdalena. Zašto je svetica? Bila je kurva (navodno, jer ja u to ne vjerujem), ali postala je svetica kada se pokajala, kada se odrekla seksualnosti. Jasnije od ovoga…I mogla bih tako nastaviti u nedogled. Ali zahvaljujem se Evi što je pojela sa Stabla spoznaje Dobra i Zla, što je sama izabrala da se suprotstavi Bogu. Ako je kažnjivo htjeti posegnuti za Znanjem, onda sam i ja kriva (i mnogi od onih koji čitaju ovaj moj post, ali nama je bolje nego onima koji su kao papak Adam-da je bilo za njega, plod bi i dalje visio tamo :)).
    Ma u biti oni ne samo da ponižavaju ženu, ponižavaju Ljudski rod općenito. Nametanjem glupih pravila, dovodeći ljude u položaj robova, navlačeći ih na osjećaj krivnje, zlorabeći strah od nepoznatog i strah kojeg izaziva smrt… Sve ovo je samo sredstvo da se domognu moći, a ljudi su slijepi jer im to dozvoljavaju.
    I sada dolazim do Isusa. Nije on ništa novoga i revolucionarnoga propovjedao. Dobrota, ljubav, poštovanje, samilost, to je sve komponenta nas samih i Ljudskog roda. Tako da se baš ne zalažem za neku verziju vjere bez posrednika ali sa Isusovim naukom. Bilo bi neizbježno da se opet ne pojave ti posrednici i oni koji “znaju što je Isus s time htio reći i što je namjeravao”. No sigurno je i to individualno shvaćanje, prihvaćanje i primjenjivanje Isusovih učenja bolje od jednostavnog prihvaćanje svega što kažu svećenici u njegovo i Božje ime…Kada bi se tim postupkom eliminirala crkvena hijerarhija i Crkva općenito, onda bi stvarno bila za, ali da bi se iskorijenilo to zlo mislim da od svega toga treba obrisati auru misticizma. Više bih voljela da se Isus sagleda kao povijesna ličnost, da ga se shvati kao čovjeka koji je djelovao u određenom povijesnom razdoblju, te da ga se ne izvlači iz konteksta njegove kulture, podneblja i vremena. Kada bi ljudi stvarno vidjeli sve to, shvatili bi da je Yeshua ben Josef bio čovjek kao svi mi, sa svojim manama i vrlinama, i spoznali bi smisao njegove poruke. A mislim da je njegova poruka bila da se okrenemo od Bog(ov)a i da se okrenemo prema ljudima, kako bi stvarno postali Ljudski rod. Da, uvije ista priča, ali nikako da se to shvati🙂

    Isis

    17. 4. 2007. at 10:56

  2. well..ja san odgojen kao katolik,ali većinu vremena san se doživljavao kao autsajder katoličke zajednice.priznajen neke temeljne kršćanske vrijednosti,ali hej,one se javljaju i u drugim aspektima prava i filozofije,tako da ih uziman ka nešto šta nalaže zdrav razum,a ne vjera.većina religija me frustrira,poštujem iznimno budizam(iako pitanje dal to nazvat religijom uopće),te obožavan čitat razne mitološke pričice(paganske mitologije,egipatske,indijske,grčke,rimske etc etc).Isus?po meni najveća faca u cijeloj toj priči,šteta šta je RKC i ostale napravile maskotu od tako altruističnog i nesebičnog bića koje je došlo na Zemlju da nas spasi od naše zlobe,licemjerja,pakosti.
    ne mogu reć ni da san ateist..jednostavno iman svoja personalna uvjerenja,i njih se držim..uostalom imena samo ograničavaju čovjeka🙂

    _Necrophagist_

    15. 12. 2008. at 0:04

  3. i na kraju priče-šta ti sve religjije(ili barem većina)-okvirno propovijedaju-peace,love&death metal😆

    _Necrophagist_

    15. 12. 2008. at 0:08

  4. btw jel vi ateisti virujete u zagrobni život?ili van je ono..gozba s crvićima,i praznina posli?ne znan,ja san uvik virova da smrt nije kraj😮

    _Necrophagist_

    15. 12. 2008. at 21:27


Odgovori

