Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Čemu služi (z)vjeronauk?

leave a comment »

Ne pitajte mene… ja sam to zlo izbjegao.😛 Pitajte one koji to pohađaju, recimo mlade nasilnike iz vrapčanskog pothodnika. Prvo malo o samoj ekipi:

– Obožavam igrati igre s borbama pa mi je palo na pamet da to ostvarim u stvarnosti. Predložio sam ideju prijateljima, a oni su pristali. Neki su samo gledali tuče, ali ja sam uvijek lupao u glavu, cipelario i baš mi je bilo dobro – priča nevoljko, dok su ostali maloljetni sudionici, koji su za razgovora sjedili s nama, napomenuli kako ih on nije nagovarao na mlaćenja jer ne bi pristali da i sami nisu htjeli

I još o kućnom odgoju:

– Tata me pita jel’ razbijam šta, a ja mu priznam. Na to mi samo kaže da je i on radio isto kad je bio mali. Brat se također tuče, pa navečer u sobi razmjenjujemo iskustva – priča dječak kojem kod kuće jedino majka ne zna čime se bavi nakon škole. I njega su pretukli dečki iz susjednog kvarta, ali ni nakon što je poslije toga završio u bolnici s ozljedama, o kojima nije želio pričati, o nasilništvu ne misli drukčije.

Neupućen bi čovjek mogao pomisliti da je riječ o nekakvoj zloj, nekrštenoj kući. Errrr… ne. Huligani idu na (z)vjeronauk, po vlastitoj želji, jer bez (z)vjeronauka “neće moći na krizmu”. Ok, ovo je malo izvađeno iz konteksta, pa evo konačno puni odgovor na pitanje čemu služi Vjeronauk:

Nakon našeg razgovora dečki su se žurili na vjeronauk. Moraju, kažu. Ako ne dođu, neće moći na krizmu pa neće dobiti novac.

– Računam da ću za krizmu dobiti nekoliko tisuća kuna. Kuma će mi dati barem dvije tisuće. Pa svi idemo samo zbog novca, nego zbog čega drugog bi išli na vjeronauk? Stalno pričamo na što ćemo novac potrošiti.

Ja ću si kupiti skuter – kaže drugi četrnaestogodišnjak, također učenik osmog razreda. Smiju se našem pitanju ide li se zbog toga na krizmu. – Vremena su se promijenila – komentiraju.

Baš me zanima što Crkva misli o takvom, nadasve duhovnom stavu.

Za kraj:

Nekoliko ovih dječaka sprema se trenirati tajlandski boks. Jedva čekaju da uđu i ring i počnu sparirati. Smatraju da će im treninzi pomoći da se klone tuča izvan dvorane.

– Nećemo se više željeti tući na ulici jer ćemo se ondje ispucati – kaže jedan od njih.

Zaključujem da na (z)vjeronauk idu zbog novca, da ih to frustrira i da bi bilo bolje da im se u školi umjesto tog maltretiranja ponudi nešto drugi… pa makar tajlandski (ili kakav drugi) boks. A kad Vama netko natambura dijete (ili Vas), razmislite je li to još jedna kolateralna žrtva (z)vjeronauka…

Written by Charon l'Cypher

2. 11. 2008. at 13:57

Odgovori

