Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

The road to Hell is paved with good ads

with 9 comments

Crkva već stoljećima smatra da drži monopol nad dobrotom, moralom i istinom, no sada ide korak dalje. Naime, ispada da Crkva ima i monopol nad reklamama (kako i ne bi, već se stoljećima uspješno reklamira pomoću umjetničkih djela i sličnim tvorevinama – šteta što je to posljedica crkvene zabrane da se u umjetnosti  prikazuje išta osim biblijskih i sličnih motiva).

Naime, u zadnjih par dana Italiju trese polemika o ateističkim busevima. Riječ je o inicijativi koja je pokrenuta u Engleskoj (inicijator je Richard Dawkins) i koju je prihvatila i Australija: neki busevi gradskog prijevoza imaju na sebi reklamnu poruku “There’s probably no god. Now stop worrying and enjoy your life”. Španjolska, država koja je bila stijegonoša kršćanstva, također je prihvatila inicijativu te je od 12. siječnja moguće vidjeti ateističke buseve i po ulicama Barcelone.

buswide1

Ta inicijativa nije u tim zemljama izazvala tko zna kakve reakcije, ali je pokrenula cijelu lavinu u Italiji. Zbog dva takva autobusa koji bi trebali voziti po Genovi sa porukom “Loša vijest: nema boga; dobra vijest: ne trebaš ga”, Crkva je digla halabuku: naime, crkveni je stav da su ti autobusi uvreda na religijsku slobodu i da predstavljaju ateističko nametanje vlastite vizije svijeta (kad Crkva nameće svoj stav to se zove sloboda govora).

2009_campagna_bus

Uvažavanje tuđeg mišljenja nije nikada bila jača strana Crkve, no zanimljivo je kako cijela jedna država mora uvažavati uvijek i u svakom slučaju mišljenje i naputke Crkve. Da ne govorimo o ogromnom prostoru kojeg Crkva zauzima u talijanskim (čak i državnim) medijima: ovdje ne govorimo o medijskom prostoru njihovog dnevnog lista “L’osservatore romano” i tjednika “Famiglia cristiana” – već o prostoru kojeg zauzimaju u svakom dnevniku i dnevnom listu sa papinim izjavama, o filmovima/serijama u kojima se otvoreno širi crkvena doktrina i koji se emitiraju na državnoj televiziji, a da ne govorimo o svoj sili svećenika koja gostuje po raznim emisijama, čak i kulinarskim…

Da, nakon svega ovoga, oni smatraju da su dva autobusa uvreda katoličkim vjernicima  i provokacija Crkvi, a to mišljenje dijele i razni političari desnog centra (dok, naravno, ljevica šuti i nema atribute da se uplete u debatu).

Nakon znanosti, relativizma i logike, veliki neprijatelj Crkve postaje i gradski prijevoz. Jadna li je ta vjera ako joj dva autobusa predstavljaju prijetnju.

Kamo sreće da su dva autobusa dovoljna da ljudi otvore oči.

IZVOR: UAAR, Jutarnji List, Križ Života, Atheist Bus, Guardian

Written by isisrosenkreuz

15. 1. 2009. at 11:56

9 Odgovora

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jedna mala ispravka – kampanju nije inicirao Richard Dawkins, nego britanska komičarka Ariane Sherine.

    kakamars

    15. 1. 2009. at 18:08

  2. Khm, u nekim talijanskim medijima u biti i piše da je Dawkins inicijator kampanje. Negdje drugdje pak piše da je on debelo sufinancirao istu, ili pak da je samo prezentirao buseve u Londonu (see snap above).
    E sad ti znaj.😉

    Teomondo Scrofalo

    16. 1. 2009. at 6:03

  3. kakamars

    17. 1. 2009. at 14:26

  4. Koliko je novaca potrebno za jedan ovakav oglas na ZET-ovom tramvaju?

    kakamars

    18. 1. 2009. at 20:02

  5. Ne znam tko bi ti na ovom blogu mogao odgovoriti na to pitanje.
    Trebalo bi pitati Bandića.:mrgreen: IMO, možda bi netko iz gradske vlasti mogao ponuditi konkretan odgovor(netko tko se bavi komunalnim poslovima i sličnim stvarima – kao npr. gradski pročelnik).
    Udruga UAAR je za svoju kampanju prikupila oko 13 tisuća Eura.

    Teomondo Scrofalo

    18. 1. 2009. at 20:29

  6. na http://www.zet.hr sve pise. 7300 kn godisnje za oglas metar s pol metra:)

    Acoustic Kitty

    18. 1. 2009. at 21:19

  7. Za ekspetiment je zgodnije (i provedivije) na mjesec dana.🙂 1500kn ipak možemo (međusobno) skupiti, no kako rekoh kakamarsu u privatno, mislim da bi trenutno to bilo kontraproduktivno. Hrvati nisu spremni niti za manje “radikalne” izraze slobode mišljenja.😦

    Charon l'Cypher

    20. 1. 2009. at 9:40

  8. Hrvati nisu spremni za ikakve izraze slobodnog mišljenja.

    isisrosenkreuz

    20. 1. 2009. at 9:50

  9. nas nekoliko je takoder razmatralo tu ideju i zakljucili smo da bi to bilo pozitivno ali mislim da kod nas nije moguce na bus ili tramvaj stavit reklamu, to bi se rijesilo jako brzo, reklamu bi uklonili, a i jako je skupo pa bi mozda bilo bolje uzeti reklamni prostor, billboard, jer je jeftinije, oko 200€ za svaki billboard, i prihvatljivije zajednici, vjerujem da bi ta vijest imala odjeka i vjerujem da ne bi bila blokirana …

    alienscum

    20. 1. 2009. at 19:02


Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: