Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Rajska djevo, kraljice dnevne politike

with 2 comments

Danas je blagdan Velike Gospe. Vjerojatno najpoznatije obilježavanje tog blagdana događa se u Sinju, u spomen na pobjedu nad Turcima 1715. (detaljnije možete vidjeti na Wikipediji; ukratko: Turci zbrisali vjerojatno zbog dizanterije, pa Sinjani to pripisali Marijinoj slici koju su donijeli iz samostana u tvrđavu).

Kako to važno duhovno slavlje izgleda danas, u sekularnoj Hrvatskoj? Otprilike ovako:

Oko 80.000 vjernika posjetilo je danas najveće južnohrvatsko marijansko svetište Čudotvorne Gospe sinjske, a središnja vjerska proslava tradicionalno je počela procesijom s Gospinom slikom ulicama Sinja, u kojoj su sudjelovali svećenici, alkari i alkarski momci, pripadnici policije i Hrvatske vojske te vjernici.

Uz zahvale Majci Božjoj u svojoj propovijedi mons. Barišić osvrnuo se i na aktualno stanje u hrvatskom društvu.

Govoreći o važnosti obitelji istaknuo je kako je ona isključivo zajednica muškarca i žene. Spomenuvši problem niskog nataliteta u Hrvatskoj osvrnuo se i na zakon kojim se, kako je rekao, egoistične želje žele pretvoriti u legalizirana prava, a s druge strane već začetom ljudskom životu uskraćuje se to pravo.

Mons. Barišić također je rekao kako i radna nedjelja donosi više štete nego koristi, a na kraju propovijedi nebesku Majku Mariju zamolio je da nas “oslobodi straha od križeva u javnim prostorima naše Domovine i društva”.

Jedan od najvećih katoličkih blagdana, dan kada se obilježava navodno Marijino uznesenje na nebo (rekli bismo godišnjica smrti), mons. Barišić iskoristio je kako bi pričao o:

  • homoseksualcima i njihovim zahtjevima da se njihovu ljubav ne diskriminira (što najvatrenije zagovaraju neke kršćanske (to je religija ljubavi) denominacije poput Katoličanstva),
  • svjetovne medicinske zakone (srednjevjekovni zakon o medicinski potpomognutoj oplodnji i legalnost abortusa u RH),
  • reguliranje rada nedjeljom svjetovnim zakonima,
  • pozive na poštivanje Ustava RH (oko uklanjanja vjerskih simbola iz javnih ustanova).

Ne znam kako Vama, no meni se ovo čini kao uvreda iskrenim vjernicima (ne onima koji su u Sinj išli po pivu i/ili na provod, nego onima koji zaista vjeruju u Boga i njegov nauk). Je l’ tako teško na Marijin blagdan pričati o njoj i njenom sinu?

I da objasnim mons. Barišiću: mi se ne bojimo križa. Za nas koji ne dijelimo Vašu opsesiju nekom od kršćanskih dogmi, križ nije više od dvije letve uz koje se veže mnogo brutalnih priča i stvarnih povijesnih krvoprolića.

Meni osobno ne smeta križ, nego oni koji taj križ i svoje srednjevjekovne stavove naturaju (i) nama koji s tom religijom veze nemamo. Pustite nas na miru, pa ćete vidjeti kako brzo nestaje “strah” od križa…

P.S. Živo me zanima je li mons. Barišić zaista rekao da je “obitelj zajednica muškarca i žene” (dakle, djeca tu ne spadaju) ili je ipak riječ samo o novinarskoj omašci…

Written by Charon l'Cypher

15. 8. 2009. at 16:23

2 Odgovora

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mali dodatak na temu: izvještaj D. Lesara s ljetovanja

    Charon l'Cypher

    19. 8. 2009. at 2:19

  2. […] a comment » Ono što je zanimljivo u Hrvatskoj je lakoća kojom su katolički blagdani često popraćeni političkom i nacionalnom frazeologijom. U Italiji se, primjerice, ne pojavljuju svećenici koji propovijedaju sve u šesnaest o […]


Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: