Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Svjetla točka crkvenog mraka

with 11 comments

Izgleda da predsjednik Mesić nije jedini kojemu je stalo do obrane vrijednosti Ustava.

39624Svećenik i sociolog don Ivan Grubišić predstavnik je vjerojatno tankih redova onih koji unutar Crkve znaju odvojiti tu vjersku organizaciju od Države. Nakon što je predsjednik Mesić predložio plaćanje poreza za katolike kako bi Crkvu financirali vjernici, don Grubišić je stao na stranu Ustava:

“Ne branim Mesića. Branim ustavna načela, jer bez njihova poštivanja Hrvatska će potonuti u srednji vijek i feudalno društvo”.

Don Grubišić ne samo da shvaća podjelu Crkve od države, već nema ništa protiv toga da Crkva podnosi financijska izvješća koja bi omogućila praćenje ogromnog kapitala kojim Crkva raspolaže. Don Grubišić ističe kako bi Crkva trebala plaćati PDV, budući da je do sada bila oslobođena od tog davanja, no nije oslobođena od poslovanja nekretninama i drugih oblika tržišne ekonomije.

Izgleda da Grubišić ima pokoju riječ i za one koji sa oltara osim naputaka o vjeri daju i naputke o politici:

“Biskupi se igraju – sugerirajući što je dobro, a što nije. Ako će Hrvatska biti konfesionalna država, onda prvo treba promijeniti Ustav, do tada se Crkva tako ne može ponašati. Biskupi s oltara šire diskriminaciju”.

I za kraj, mogu dodati još samo jedno: ako novi hrvatski predsjednik mora biti katolik, neka bude katolik poput Grubišića😉

IZVOR: Net.hr

Written by isisrosenkreuz

16. 9. 2009. at 11:42

11 Odgovora

Subscribe to comments with RSS.

  1. Don Grubišić je definitivno nepoćudna osoba u današnjoj katoličkoj Crkvi u Hrvatskoj i to zato što nije pripadnik prevladavajuće ultrakonzervativne struje (ne mogu se trenutno sjetiti boljeg izraza). Na ovom linku:
    http://blog.vecernji.hr/don-kacunko/
    blog naslovljen “Strah od indoktrinacije Očenašem / Ili – kako je protojerej Škorić pobijedio sociologa Grubišića 5 : 1! ” piše ono što većina katoličkog klera o njemu misli, a samo rijetki (ili samo jedan, tj. ridikulozni Kaćunko) to otvoreno i piše.
    Ako vam se ne da čitati, evo jedne od slikovitih optužbi na Grubišićev račun: “A apsurd je da mu (Mesiću, op.moja) podršku daje jedan katolički svećenik, koji je ujedno “marksistički” sociolog.”
    Kada se Grubišić pojavljuje u medijima obično ga se predstavlja kao intelektualca, a Kaćunka uglavnom najavljuju kao «kontroverznog svećenika» (… sjetimo se Nives …)
    Sapienti sat! … e još kad bi i on shvatio …

    Ajgor

    16. 9. 2009. at 13:58

  2. Kaćunko često voli spominjati taj “crveni totalitarizam koji svećenike tjera u sakristije” grozeći se pri tome kako je to ugnjetavanje i totalitarizam.
    Šteta što ne shvaća da on i njemu slični po istoj recepturi totalitarizma guraju Crkvu svugdje, naročito tamo gdje joj nije mjesto.
    Da ironija bude veća, intelektualac poput Grubišića koji jako dobro zna što je svjetovno a što crkveno je crna ovca. Kada bi postojalo više takvih intelektualaca unutar crkvene institucije, mislim da bi Crkvi vratili kredibilitet i poštovanje.
    Međutim, Grubišić je samo iznimka budući da se crkvena gospoda neće lako odreći moći. To što su se odrekli Isusovog nauka skromnosti i ljubavi ih očito previše ne brine budući da ovce o tome ne razmišljaju.

    isisrosenkreuz

    16. 9. 2009. at 15:27

  3. Ako malo razmislite, bilo koja kritika upućena Crkvi odmah povlači za sobom neizbježna prizivanja komunističke prošlosti i slične varijacije na temu.

    Zanimljiv je taj obrambeni mehanizam HR RKC, zar ne?

    Još će ispasti da je Grubišić komunist.

    Teomondo Scrofalo

    16. 9. 2009. at 15:31

    • Kad već spominješ stalnu borbu Crkve s avetima komunizma treba spomenuti kako ranih devedesetih, kada je došlo do urušavanja socijalizma (to je ispravan termin, jer po teoriji, komunizam je bio ideal do kojega je trebalo doći nakon faze socijalizma), nikome nije padalo na pamet napraviti ozbiljnu analizu tog društvenog uređenja i eventualno dograditi ili poboljšati nekakva rješenja koja su kako – tako funkcionirala. Npr. s gnušanjem je odbijena ideja da se radničko samoupravljanje modificira u radničko dioničarstvo. Pristup vlasti, a s njom i Crkve bio je sljedeći: u «komunizmu» ništa, ali apsolutno ništa nije valjalo, sve treba zatrti i povijest počinje od sada (1991.). Vlast je u tome imala svoj interes jer se tako moglo lakše na temeljima onoga što baš ništa nije valjalo preko noći izgraditi privatna poslovna carstva. Crkva je imala svoj interes jer je opet došla u situaciju prikrpiti se uz vlast, a trebalo se i osvetiti za višedesetljetnu isključenost iz javnog života i gubitak imovine. Pri tome se nije pokušalo razlučiti boljševičko totalitarni način provedbe od same komunističke ideje – oboje je trpano u isti «zločinački» koš. A kad je netko tih ranih devedesetih godina digao glas za socijalnu pravednost, solidarnost, radnička prava i sl. što je dio komunističke ideologije … istog trena bio je proglašavan komunjarom i jugonostalgičarom što je tada bila najgora anatema.
      I neki dan, osamnaest godina nakon što je «komunizam» propao, nađem u Jutarnjem ovaj tekst čiji je autor don Živko Kustić, jedan od onih koji je rado zborio o zločinačkom karakteru komunističke IDELOGIJE:
      «Samo bi morao paziti da ga netko odmah ne svrsta u samoupravni socijalizam! Jer, katolički socijalni nauk ponajprije ne prihvaća privatno vlasništvo kakvo je kod nas provedeno nakon što se je Hrvatska osamostalila. Za katolika privatno vlasništvo nije apsolutno. U upravljanju poduzećem moraju sudjelovati i radnici. Skrb za čovjeka mora biti važnija od skrbi za prihode. Poslodavac ne smije radnike otpuštati da na cesti skapavaju. Država mora jasno štititi sva radnička prava, ne samo dok je u kratkom radnom odnosu. Tko usvoji takav program, zar ga neće mnogi zaista proglasiti obnoviteljem socijalizma? No, mora li se čovjek zbog toga stidjeti?»
      O kojeg li bezgraničnog licemjerja!!! Kad je bila prilika ovako progovoriti, Crkva je šutjela, osim one čuvene prevratničko revolucionarne Bozanićeve izjave o grijehu struktura koja je tako žestoko uzdrmala vlast da se neki još i danas tresu od smijeha.
      Što je tada radila katolička Crkva? Dva Franje (Tuđman i Kuharić) dogovarali su simbiozu i način vraćanja oduzete crkvene imovine uključujući i onu koja je imala širu društvenu funkciju kao što su kina, fakulteti, razni domovi. A Kustić nam sada lijepo objašnjava kako za katolika privatno vlasništvo nije apsolutno i poučava nas o skrbi za čovjeka.
      U međuvremenu smo dobili novi tip feudalizma, a takvo društveno uređenje bilo je kroz povijest za Crkvu najunosnije:
      “S jedne strane imamo klasu politički i društveno moćnih, što je u feudalizmu bilo plemstvo, a s druge strane imamo suvremenu ‘kmetiju’ u kojoj se mnoge kategorije stanovništva mogu prepoznati. Recimo, po haraču koji nam se nameće. Nema srednjeg staleža. ‘Kmetija’ se različito zove kao i novo ‘plemstvo’ – promijenjena je samo semantika, a bit i sadržaj odnosa postao je feudalni.» – ovo su riječi «komunjare» don Grubišića. http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=5c2f78cd-0c7e-43b5-a1b6-7263b5b7b13b

      Ajgor

      17. 9. 2009. at 8:36

      • Da je “komunizam” (i ja ga, iz istih razloga kao i ti, pišem pod navodnicima) bio najbolji mogući sustav vlasti za našu “elitu”, vidi se i iz toga da smo zadržali partijski sustav vladanja. Formalno, imamo više stranaka, no opet njima upravljaju pojedinci (šefovi stranaka), a stvarnu vlast ima samo ona stranka (partija) koja je dobila izbore (preciznije, vlast ima njen predsjednik (Veliki Vođa)). Tako je posložen izborni zakon (naglasak je na stranačkim listama, a ne na pojedincima) i tako Sabor funkcionira.

        I tako, sve što je “bilo loše” pretočilo se u privatne džepove (tvornice i druge kompanije, imovina kompanija koje su uništene, mirovinski i drugi fondovi koji su u doba Jugoslavije bili puni,…), a ono što je bilo loše i zbog čega je narod izabrao otcjepljenje (način vladanja) ostalo je isto, dapače potenciralo se. Posljedice vidimo danas, a viđat ćemo ih još dugo, dok god taj narod bude zabavljen površnim frazama, zanemarujući suštinu da nas komunistima i crvenom aveti plaše upravo – “komunisti”.

        A crkva… oni su uz svaku vlast koja im to dozvoli. Da je Tito to shvatio, i danas bismo bili “sretna” “komunistička” Jugoslavija, uživajući u blagoslivljanjima partijskih sastanaka, propovjedima za Dan Republike,… Moć, povlastice i materijalna dobra jedino su što Crkvu zanima i Tito se tu debelo zeznuo kad im je to (opravdano) oduzeo.

        Uostalom, što se Crkvi treba “vraćati”? Oli su oni tu imovinu stekli poštenim radom?!

        Charon l'Cypher

        17. 9. 2009. at 13:53

  4. I za kraj, mogu dodati još samo jedno: ako novi hrvatski predsjednik mora biti katolik, neka bude katolik poput Grubišića

    Da se kandidira, za don Grubišića bih glasao gotovo neovisno o tome koji bi mu protukandidati bili, jednako kao što sam se veselio njegovoj (i Supekovoj) “Trećoj Hrvatskoj” koja, na žalost, nije zaživjela.

    Charon l'Cypher

    16. 9. 2009. at 15:50

  5. Strašno je kad vidiš te svećenike kao Kaćunko i Štambuk, oni rade takve gluposti, štite kriminal crkve i ipak svake nedjelje imaju obraza izaći pred ljude na misu i držati im propovjedi. Ti svećenici bi kao trebali biti voditelji i uzor jednom kršćaninu. A ne drže do onoga što im kao vjera nalaže. Nije ni čudo što nam je država u ovakvim govnima, pa svi su veliki kršćani😉

    dingo_bastard

    16. 9. 2009. at 15:59

  6. Da nije Grubišića u jednini i u množini tko bi svjedočio postojanje Božjeg naroda.

    Pjer

    31. 10. 2009. at 21:33

  7. Gruba je u pravu, neznam tko im je pametan dao i glasovati kada ne placaju porez. Svako pa i najmanje pravo na uplitanje u drustvene poslove ili opcenito drustveno uredenje bi trebao imati onaj tko placa porez. Na kraju crkvenjaci su tu zbog ljudi, ne sjecam se da ih je bog ozakonio ili mozda prema bibliji jest da upravljaju ljudima kako zele.
    Charon, ima li podatak koliko ima pripadnika klera u hrvatskoj, sto casni sto popova ?

    nomad67

    1. 11. 2009. at 22:07

  8. […] a comment » Da je don Ivan Grubišić neobičan svećenik već smo ustvrdili, no ovih dana u prilog mu idu njegovi stavovi nakon svih […]


Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: