Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Želim van iz vašeg kluba!

with 18 comments

Čini se da nije trebalo proći puno vremena do prvih reakcija puka na konstantnu paljbu novih pedofilskih skandala koji prijete potapljanjem reliktu zvanom Katolička crkva. Potpuno neprihvatljiva forma regrutiranja dojenčadi i djece u pravilu stare 1-2 godine nastavlja se i danas pa roditelji koji su često katolici samo pro forma svoju djecu i dalje bez pitanja doživotno učlanjuju o ovaj klub koji eto mrko gleda na prava žena i Drugih općenito, ali je jako osjetljiv na potrebe pedofila u redovima svojih djelatnika.

U nastavku se nalazi prijevod otvorenog pisma koji je Paul Constant uputio biskupu države Maine, Richardu Maloneu. U pismu koje na poseban način ujedinjuje globalne i osobne zamjerke Katoličkoj crkvi Paul (ateist, a formalno katolik) zahtijeva od biskupa da ga ekskomunicira. I iako sam i sama razmišljala o nečemu sličnome, čak sam i na netu našla broj telefona svoje župe kako bi ih upitala za tu mogućnost, nisam to još učinila. U isto vrijeme, jako mi smeta činjenica da teoretski ja, koja nisam tražila da budem član njihovog kluba, moram tražiti od njih da mene izbace. Žao mi je gospodo, ja želim izaći svojevoljno van…

Ustvari, dat ću si vremena i sročiti pismo. Možda ga objavim u formi otvorenog pisma, ali Bozanić će u svakom slučaju dobiti svoj primjerak.
P.s. Pitanje – ukoliko Katolička crkva u Rvata ne dopušta mogućnost iščlanjenja, kao što predviđam da ne dopuštaju (pitanje je koliko bi novaca dobivali od Vlade da se lova dijeli po principu broja aktivnih vjernika!), koji stupanj blasfemije bi bio potreban da te izbace van? Jedna dovoljno sočna psovka u pravo vrijeme na pravom mjestu? Ili nešto veće? Discuss, please!

Bishop Richard Malone
c/o Roman Catholic Diocese of Portland
510 Ocean Avenue, P.O. 11559
Portland, Maine 04104

Upućujem ovo pismo vama zato što sam svoj cijeli život kao katolik proveo u državi Maine. U Katoličku crkvu sam ušao krštenjem u crkvi St Matthew u Limericku nekoliko tjedana nakon mog rođenja 1976. Svetu potvrdu sam primio 16 godina kasnije u crkvi St Anne’s u Gorhamu.

Iako nikada nisam vjerovao u Boga, život nakon smrti ili bilo što drugo u što vjeruju katolici, primio sam sakrament Svete potvrde u crkvi bez prisile, i iako bi svako kršteno ljudsko biće trebalo postati „potpuni katolik“ u trenutku rođenja, svojevoljno primljeni sakrament Svete potvrde* trebao bi, riječima crkve „učiniti vezu s crkvom još savršenijom“.

Moj otac, Joseph Constant, radio je svoj cijeli život, obožavao svoju ženu 45 godina i volio nas bez obzira na sve. I ja sam sa 16 godina odlučio da ću, dok god živim pod njegovim krovom, pripadati njegovoj crkvi. Želio je susresti se sa mnom jednog dana na nebu i vjerovao je da postoji samo jedan način za to: vjerovanjem u jednu svetu Katoličku i apostolsku crkvu. Moja Sveta potvrda bila je odrađena njemu u čast, ali do tuda je moja vjera išla: nakon što sam započeo sa samostalnim životom, živio sam kao ateist.

Pretpostavljam da sam, barem tehnički gledano, katolik, jedan od milijuna katolika koje američki biskupi navodno vode i u čije ime govore kada se Crkva upliće u naš politički život.

Danas, biskupe Malone, ja zahtijevam od vas da me ekskomunicirate. Ne mogu mirne savjesti više pripadati vašoj Crkvi; ne želim da me se ubraja u 200.000 katolika u državi Maine ili 68,115,001 katolika u SAD-u ili 1.1 milijardi katolika u svijetu.

Užasnut sam pratio događaje tijekom proteklih nekoliko tjedana. Papa (bivši član Hitlerove mladeži kojega su kolege biskupi s ljubavlju nazivali Božji rotvajler) je tijekom propovijedi na Cvjetnicu cvilio o onome što je nazvao „sitničavi tračevi“. Ti „sitničavi tračevi“ o kojima govori je pravi tsunami izvještaja o silovanju djece vršenom od strane katoličkih svećenika širom svijeta i pokušajima biskupa, nadbiskupa, kardinala i samoga pape da sakriju to silovanje djece preseljenjem silovatelja u nove župe gdje su mogli, i jesu, ponovno silovati. Ti „sitničavi tračevi“ uključuju jedan slučaj gdje je papa zaustavio internu istragu katoličkog svećenika u Wisconsinu koji je navodno silovao više od 200 gluhih dječaka.

I onda je 30. ožujka Bill Donohue iz Katoličke lige za vjerska i ljudska prava objavio oglas u New York Timesu u kojem je jednostavno optužio Times da „kopaju za prljavštinom“ koja se „dogodila prije pola stoljeća“ i rekao da je Crkvina „pedofilska kriza cijelo vrijeme bila homoseksualna kriza“. Optužio je Times da guraju priču o skandalima kako bi promovirali progresivnu politiku koja uključuje „abortus, gay brakove i primanje žena u svećenstvo“.

Zahtijevam da me ekskomunicirate jer ne vjerujem da su žene građani drugog reda. Zahtijevam da me ekskomunicirate jer vaši misionari uče siromašne građane zemalja trećeg svijeta da je kontracepcija grijeh, kada je u stvari riječ o jedinoj stvari koja im može pomoći postići malu količinu kontrole nad svojom ekonomskom situacijom i zdravljem. Zahtijevam da me ekskomunicirate jer je vaša Crkva postala grupa mržnje, gorljiva kao bilo koja do sada, grupa koja je neprirodno zainteresirana za seksualne živote dobrih muškaraca i žena širom svijeta. Zahtijevam da me ekskomunicirate jer ne opravdavam silovanje djece ili skrivanje silovanja djece.

Možete pitati, biskupe Malone, što bi moj otac mislio o ovome. Joseph Constant umro je 30.8.2009. nakon duge bitke s akutnom plućnom fibrozom. Sakrament posljednje pomasti pružio mu je utjehu na kraju i zahvalio sam svećeniku koji mu je pružio sakrament. Ali onda, na misi koja je bila posvećena Josephovom imenu u rujnu, umjesto propovijedi o tome kako je moj otac živio životom koji bi drugi katolici trebali oponašati – velikodušan, vrijedan, dobar, pošten – svećenik je pustio video snimku. Vi ste se pojavili na monitoru koji je bio postavljen na oltaru (kao i u svim drugim crkvama diljem Mainea taj vikend) i moja obitelj je bila prisiljena gledati vas kako držite predavanje puno mržnje o tome zašto se ne smije dopustiti da skori Maineov zakon o gay brakovima zaživi i tada se u svakoj crkvi pružala škrabica drugi put na toj misi samo kako bi se skupila sredstva za borbu protiv izjednačavanja gay brakova (Zahvaljujući u velikom djelu trudu Katoličke crkve – koji uključuje i prijetnje uklanjanja dobrotvornih katoličkih organizacija iz države Maine ukoliko zakon zaživi – gay brak i dalje je nezakonit u Maineu. Sigurno ste jako ponosni.) Zbog vas je prilika koja je trebala slaviti život moga oca oteta i pokvarena vašim govorom mržnje.

I zato vam s dubokim osobnim zadovoljstvom kažem – sročit ću to tako da vi to možete razumjeti – idite kvragu biskupe Malone. Neka ide kvragu vaša crkva. Posebno neka ide kvragu vaš papa. Ako mislite da vas katolički Bog gleda s neba i sa smiješkom gleda na vašu mržnju, tada neka i vaš Bog ide kvragu. Odričem se vaše crkve, vašeg Boga i vaših tradicija. Neću biti dio ijedne organizacije koja pruža dobrodošlicu i utjehu širiteljima mržnje, silovateljima djece, ili vama.

Zahtijevam da me odmah ekskomunicirate i da mi pošaljete potvrdu što je prije moguće da ste me maknuli s popisa članova Katoličke crkve.

Paul Constant
c/o The Stranger
1535 11th Avenue, Third Floor
Seattle, Washington 98122

* Možda vam je čudno da tako detaljno objašnjavam sakrament Svete potvrde katoličkom biskupu. Ovo pismo nije samo za vaše oči, biskupe Malone. Ono je otvoreno pismo, objavljeno u tisku i na internetu, i do trenutka kad ćete ga vi primiti poštom, pročitat će ga barem deseci tisuća ljudi. Neki od čitatelja neće biti katolici pa stoga neće biti upoznati s ovim jedinstveno katoličkim sakramentom. Kako ne bi samo okrenuli stranicu odlučio sam im objasniti. Jer želim da što je više moguće ljudi pročita ovo i želim da pročitaju do kraja. Želim da ovo pismo pročita cijeli svijet. Ne želim da me itko ikada poveže s nekim kao što ste vi.

Written by astounded100

16. 4. 2010. at 14:13

18 Odgovora

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Vjeko Pavičin. Vjeko Pavičin said: Želim van iz vašeg kluba! « Irreverent Impiety http://bit.ly/bTLHJE #crkva […]

  2. Samo nemoj napastovati djecu… to provjereno NE funkcionira.😛

    Dobro nam došla i hvala na kvalitetnom startu. Nadam se da ćeš nastaviti sa sličnom kvalitetom, naravno, koliko stigneš.

    Negdje se spominjalo pitanje legalnosti ovakvog članstva. Koliko znam, prema zakonimamožeš imati točno jedno članstvo mimo svog pristanka: državljanstvo. Naravno, Crkva će reći da pripadnost njoj nije “članstvo” i trebao bi dobar odvjetnik (a to, na žalost, košta) da dokaže suprotno. Ne sjećam se jesmo li išta zaključili na tu temu.

    Zgodno je napomenuti i da su zahtjevi Ustavnom sudu za ocjenu ustavnosti bilo čega – besplatne. Pa, ako ima netko zainteresiran (ja nisam, jer me nisu nigdje učlanili :lol:) i stručan (nisam niti to) oko pravnih stvari, možda bi se tu nešto i dalo napraviti.

    Charon l'Cypher

    16. 4. 2010. at 17:06

    • Abortus je čest razlog ekskomunikacija, no svakako mislim da bi ipak trebala probati sa pismom😀 A ako ti to ne uspije, a vrlo je vjerojatno da neće, onda fizički napadni svećenika i you’re free😀
      Inače, ostala sam oduševljena kada sam naletjela na ovaj blog te vam zahvaljujem svima na pisanju i nemojte stati😀 Puno pozdrava🙂

      Leeloo

      16. 4. 2010. at 19:00

      • Uz pretpostavku da Astounded ne želi članstvo u Crkvi zamijeniti s Članstvom u Remetinec Business Academy, fizički napad na svećenika nije dobra ideja.😉

        Hvala za pohvale!

        Charon l'Cypher

        16. 4. 2010. at 19:06

  3. Ma joj narafski, it was just a joke🙂

    Leeloo

    16. 4. 2010. at 19:09

  4. Da je pismo napisano u Hrvatskoj, moglo bi se dodati:
    “Zahtjevam da me ekskomunicirate jer Hrvatska biskupska konferencija podržava papine postupke u zataškavanju pišući mu pismo u kojemu navodi kako se radi o pokušaju unošenja nemira i tjeskobe među vjernike.”

    Kako bi osnažili svoju tvrdnju, biskupi su se pozvali na svoje dugogodišnje iskustvo iz prošlih desetljeća progonstva Crkve u Hrvatskoj.

    http://www.jutarnji.hr/hrvatski-biskupi-izrazili-odanost-papi-izlozenom-napadima/721674/

    Ajgor

    16. 4. 2010. at 20:25

  5. googlanjem termina “kako izaći iz katoličke crkve” naišla sam na forum gdje se spominje sljedeći izvor:
    http://www.vatican.va/roman_curia/pontifical_councils/intrptxt/documents/rc_pc_intrptxt_doc_20060313_actus-formalis_en.html

    u prijevodu, pod brojem 1:
    Da bi napuštanje Katoličke Crkve bilo oblikovano kao ispravni actus formalis defectionis ab Ecclesia […] potrebno je sljedeće:
    a) unutarnja odluka da se napusti Katolička Crkva;
    b) realizacija i vanjska manifestacija te odluke; te
    c) zaprimanje te odluke od strane crkvenog autoriteta.

    Većina nas je točke a) i b) odavno obavila (vjerojatno se i samo nepohađanje crkve i neobavljanje sakramenata ispovijedi i pričesti time podrazumijeva), zadnji korak je dakle slanje obavijesti župnicima u crkvama gdje su obavljeni svi sakramenti i po želji kardinalu i papi.

    nelchee

    17. 4. 2010. at 1:46

  6. Ajgore, strah me da, ako krenem nabrajati grijehe katoličke crkve u Rvata, nikad neću stati. Tu ima toliko štofa da bi se pismo brzo pretvorilo u novelu, a možda i roman – Brezovica, petljanje u politiku najšireg spektra (od misa zadušnica za Pavelića do pranja mozga ovcama u stadu uoči izbora), isforsirani povrat (originalno nemoralno stečene) crkvene imovine koji šteti javnom interesu…
    Nelchee, hvala na linku, definitivno će poslužiti u pismu🙂
    Charon, hvala na dobrodošlici! Možda ako objavim dovoljno članaka to bude dovoljno za izbacivanje🙂

    astounded100

    17. 4. 2010. at 10:24

  7. O ovoj temi je već bilo riječi u tekstu “Negacija istupanja” (by isisrosenkreuz). Tamo sam komentirao ovako:
    “Ja sam kršten kao beba, no nemam potrebu tražiti “ispis” iz Crkve. Naime, obred krštenja kojemu sam bio podvrgnut smatram besmislenim i smiješnim kao i većinu obreda (“sakramenata”) iz katoličke prakse i jednostavno ga ne priznajem, ignoriram ga i prezirem i ne smatram se “žigosanim” tj. jednako mi je vrijedan kao kada mi prosjak na cesti kaže “bog te blagoslovio”.
    Upis u crkvenim knjigama ne proizvodi nikakav (svjetovni) pravni učinak pa mi je i s te strane svejedno jesam li upisan ili nisam, kao što mi je svejedno postoji li još uvijek nekakva evidencija u kojoj sam upisan kao član Saveza pionira što sam također postao protiv svoje volje.
    Na ovakva javna traženja ispisa gledam (sa simpatijama, da se razumijemo) prvenstveno kao na odašiljanje poruke tj. kao ukazivanje na “niske udarce” kojima se služi Crkva kako bi formalno povećavala pastvu.”

    I dodat ću, svaki novi primjer poput ovoga je hvale vrijedan i daje značajan doprinos razotkrivanju licemjerja!

    https://impious.wordpress.com/2009/11/25/negacija-istupanja/

    Ajgor

    17. 4. 2010. at 10:43

  8. Hvala nelchee! Ukoliko će mi ikada trebati službeni ispis imal bum to u vidu😀 Ali inače se u potpunosti slažem s Ajgorom. To što sam primio neke sakramente ne smatram potvrdom mog kršćanstva (jer se ni ne smatram kršćaninom i odavno sam počeo razmišljati). Po meni bi se svaki vjernik trebao držati nekih ‘vjerničkih normi’ (osim dobrog ponašanja i dolazak u crkvu, primanje sakramenata itd. – naravno ovisno o vjeri), a svako odstupanje od te norme bi značilo da nisi vjernik😀 Naravno, ako idemo tim putem našim crkvenjacima bi stvarno propala ona famozna brojka od 90% kršćana u RH😀

    dingo_bastard

    17. 4. 2010. at 17:01

  9. Slažem se – ni ja se već godinama ne osjećam ne samo katolikom, nego kršćaninom. Ali! Problem je što crkva broji mene i sve ateiste koje su roditelji dali krstiti u svoje stado. Ne samo to, ona te ogromne brojeve nastale a)tradicijom b)praznovjerjem mladih roditelja c)konformizmom od ranih 90-ih nadalje koristi u političke svrhe te kao argument za dobivanje obsceno velikih količina novca iz našeg državnog proračuna. To me eto smeta i to je jedini razlog zašto razmišljam o iščlanjenju.
    P.s. strah me jedino što će mi baka reći. Jadna žena ne smije saznati jer će ju herc strefiti…

    astounded100

    17. 4. 2010. at 19:18

  10. Površno gledano (bez uvrede, molim) Ajgor je skroz u pravu. Besmisleno je tražiti poništenje besmislene geste.

    No, ako se u obzir uzme upravo tradicija krštenja beba, onda je samo dizanje opće svijesti o tom činu itekako ima smisla. Mnogi to rade iako uopće veze nemaju s Crkvom i onda ih frustrirani svećenici maltretiraju, deru im lovu,… Čuo sam podosta takvih priča.

    U tom svjetlu, otvoreno pismo je daleko važnije od samog čina isčlanjenja.

    Naravno, ako Crkva bude toliko blesava da odbije iščlaniti Paula Constanta, tek onda će se početi trubiti o tome kako Crkva prisilno drži ljude koji veze s kršrćanstvima nemaju. To bi bilo… hmmm… zanimljivo.

    Slično i astounded može pisati novinama (ili ovdje, pa slati link ;)) ako ju odbiju iščlaniti. Dok se sve to radi po tiho, iza zatvorenih vrata, koristi nema. Ali kad se pusti u javnost…

    Charon l'Cypher

    17. 4. 2010. at 19:52

    • Odlično Charon, ovo vrijedi naglasiti:

      “… otvoreno pismo je daleko važnije od samog čina isčlanjenja.”
      Obaveze prema Vatikanu ionako nisu bile izvedene iz popisa članova u crkvenim knjigama već iz izjašnjavanja na popisu stanovništva.
      Dok se sve to radi po tiho, iza zatvorenih vrata, koristi nema. Ali kad se pusti u javnost…

      Ajgor

      17. 4. 2010. at 21:03

  11. Slažem se da je potrebno objavljivati ovakva pisma, neka vatikanci skuže da nisu svi ovce. A pomažu i mnogima koji su, recimo, u nedoumici, pa možda iskristaliziraju svoj stav. Ljudi moraju znati da je moguće reći “ne” nečemu što im je nametnuto zbog nekakve tradicije.
    Ipak, ja bi osobno voljela da se sakramenti mogu izbrisati budući da sam krštenje primila bez da za njega dajem svoj pristanak (tko zna da li bi Sud za ljudska prava to mogao uvrstiti u psihološko nasilje), a ostale sakramente “zato što svi to imaju”.
    Ne preostaje nam ništa drugo nego čekati novi popis građana RH i jasno se deklarirati kao ateisti ili agnostici.

    isisrosenkreuz

    19. 4. 2010. at 9:39

  12. Isisrosenkreuz, na popisu stanovništva moći ćeš se izjasniti ovako:
    katolik
    druga vjera (upisati koja)
    nije vjernik
    ne izjašnjava se
    Tako stoji u “Popisnici” za probni popis stanovništva koji 2009. godine, a koja će se vjerojatno koristiti i u popisu 2011. godine.
    Ovakav pristup temelji se na “Preporukama konferencije europskih država i statističara za popise stanovništva i stanova 2010. godine.”
    2001. godine nevjernici su se mogli izjašnjavati kao “agnostici i neizjašnjeni” i “nisu vjernici”.

    Mislim da i nije toliko bitno postoji li razdioba na agnostike i ateiste. Čini mi se kako bi bila interesantnija jedna druga statistika, a koja se također nalazi u spomenutim “Preporukama”:
    439. Ovisno o specifičnim okolnostima i potrebnim informacijama, mogu se prikupiti sljedeći
    podaci o vjeri:
    (a) Formalno članstvo u nekoj Crkvi ili vjerskoj zajednici;
    (b) Identificiranje s određenom vjerom, vjerskom zajednicom ili vjeroispovijesti;
    (c) Vjersko uvjerenje;
    (d) Vjera u kojoj je osoba odrasla; ili
    (e) Prakticiranje vjere.

    (Izvor: http://www.dzs.hr/ ; Baze podataka – Popisi)

    Ajgor

    19. 4. 2010. at 10:47

  13. Citat:”Ipak, ja bi osobno voljela da se sakramenti mogu izbrisati budući da sam krštenje primila bez da za njega dajem svoj pristanak (tko zna da li bi Sud za ljudska prava to mogao uvrstiti u psihološko nasilje), a ostale sakramente “zato što svi to imaju”.”

    To je isto kao droga:”Nevoljko napustam svoje najbolje prijatelje”. Pa njima ne pada na pamet
    da vas puste samo tako iz svog kluba, pa sto bi
    bilo kada bi svi tako masovno poceli izlaziti,
    od cega bi onda zivjeli?? Trebalo bi ljudima
    objasniti da se moze biti vjernik ali da ne moras
    biti deklarirani, to bi bilo dobro.
    “Velecasni, ja vjerujem da je Isus konstantno
    sveprisutan u nasem domu; slava mu dovijeke; tako da ga ove godine necemo blagoslivljati”.
    Šok bi bio najmanja reakcija. Neznam odakle uopce
    ideja da se takve stvari placaju? Jel to oduvjek bilo tako ili tek otkad su poceli kupovati Audije i Mercedese?

    nomad67

    19. 4. 2010. at 12:05


Odgovori

