Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Zašto svećenici unajmljuju (muške) prostitutke?

leave a comment »

Malo stariji tekst (od 17.7.2010), u donekle slobodnom prijevodu, iz pera Mikea Jonesa (onaj koji je progovorio o tome da mu je veliki homofob Ted Haggard bio redovita mušterija):

Svećenici koji su me unajmljivali za sex

Svećenik je optužen da je svojoj crkvi ukrao milijun dolara kojima je plaćao usluge muških prostitutki. Mike Jones, bivši homoseksualni eskort koji je raskrinkao Teda Haggarda, piše što se stvarno događa kad svećenici posjećuju gay prostitutke.

Kao bivšeg homoseksualnog eskort muškarca i osobu koja je raskrinkala hipokriziju svećenika Teda Haggarda, vjerojatno me razvikani slučaj navodno korumpiranog svećenika Kevina J. Graya iznenadio manje nego većinu drugih ljudi.

Prošli tjedan, otac Gray optužen je da je pronevjerio 1.3 milijuna dolara Crkve Svetog srca u Waterburyju u Connecticutu. Novac je potrošio na skupe hotele, dizajnersku odjeću i komad luksuza koji je svima zapeo za oko: muške prostitutke. Gray (64) obasipao je skupim poklonima mlade momke, koristeći novac svoje crkve da bi im dijelio kreditne kartice, stanove i, jednom od njih, školovanje na Harvardu.

Zašto nisam iznenađen? Tijekom 1990ih, dok sam radio kao eskort u Denveru u Coloradu, procjenjujem da su oko 15% mojih mojih mušterija bili svećenici i druge osobe blisko povezane s crkvom. Bilo je jednokratnih mušterija, ali i onih koji bi se mnogo puta vraćali. Svi su imali zajedničku osobinu: izgubljeni kad bismo započeli i ne bi me mogli gledati u oči kad bi odlazili. Uzbuđenje koje bi ih u početku poticalo bilo bi u potpunosti zasjenjeno potišćenošću i osjećajem krivnje koji bi ih preplavili čim bismo završili.

Ne mogu zamisliti krivnju koju su osjećali. Ne samo da su se upuštali u seksualni odnos s drugim muškarcem — što je grijeh kojeg Bog, prema njihovim uvjerenjima, teško kažnjava — nego sam duboko uvjeren i da su mnogi od njih to financirali kao i otac Gray: krađom od vlastitih crkvi. Možda ne bi ukrali baš milijun dolara, možda čak niti toliko da netko primijeti, ali mnogo puta su mi plaćali usluge šakom zgužvanih novčanica od dolar i pet dolara. Često sam se pitao kako mogu uzimati milodare svojih župljana? Odgovor je jednostavan: ovisnici će uvijek napraviti bilo što samo da bi (p)održavali svoju ovisnost.

Sjećam se jednog vođe crkve iz Nebraske koji se molio nakon svakog seksualnog odnosa sa mnom, a kasnije bi mi i poštom poslao neku vjersku knjigu. Drugi (koji je postao redovita mušterija) često je pričao o kući koju je dijelio s mnogim (muškim) “prijateljima”. Zatim je bio jedan kojeg sam, nakon što me unajmio za seks, vidio za oltarom kako vodi katoličko vjenčanje mog prijatelja. Bilo bi smiješno da nije žalosno. Stvarno sam žalio svoje oženjene i religiozne klijente jer su bili iskreno nesretni i zbunjeni. Neki bi mi se ispovijedali i otvorili srca predamnom, a mnogi bi se i rasplakali.

Poput Haggarda, mnogi od tih muškaraca ne koriste svoja prava imena pred eskortima koje unajme i siguran sam da smatraju kako je dio onoga što plaćaju i anonimnost. I dobrim dijelom su u pravu — postoji nepisano pravilo da su svi odnosi povjerljivi. Sjetim se svih svećenika, političara, sportaša i glumaca čije sam karijere mogao uništiti, ali to nisam ja i to nije ono što želim raditi.

Otkrio sam i da obično postoje mnogi signali da netko nešto radi kriomice, bilo da je to seks s muškim eskortom ili krađa crkvenog novca. No, ljudi ne žele znati što rade njihovi vjerski vođe. Mnogi od njih žmire, čak i kad im istina vrišti u lice. Kad sam posjetio Haggardovu Crkvu novog života u Coloradu nakon što je krenuo skandal, začudilo me koliko homoerotskih kipova i slika tamo ima — likovi golih, mišićavih muškaraca. Primijetio sam i da su s Tedom, na pozornici na kojoj je propovijedao, bili isključivo mladi momci — nigdje niti jedne žene. Kasnije su mi rekli da je Ted sam birao sve umjetnine i da je konačna odluka tko dolazi na pozornicu s njim bila njegova.

Ponekad su pokušaji mojih mušterija da sakriju svoj identitet bili smiješno nespretni. Na primjer, većina bi ugovarala sastanke s telefonskih govornica ili telefona sa skrivenim brojem. No, kad je čovjek napaljen i u žurbi, onda i griješi, što se desilo jednom klijentu koji me nazvao iz svog ureda, pa mi je na telefonu uredno pisalo da poziv dolazi iz “Kristove crkve”.

Kad su konačno “uhvaćeni”, uvijek traže oprost. Smatraju da, kao “ljudi od crkve”, imaju pravo na neograničene količine oprosta, što je i razlog zašto se usude raditi sve što rade. Kad je cijela žalosna priča oko Haggarda završila, on je pričao kako mu je drago što sam ga razotkrio “kako bi mogao izliječiti svoj život”. (Osobno, mislim da mu je krivo što je uhvaćen) I sada, kada se vratio pred oltar, s novom crkvom Sv. Jakova fokusiranom na izliječenja, Haggard može uživati u drugom činu, pokretanom pokajanjem, na koji — kao svećenik — očito ima pravo.

Vrijeme će pokazati hoće li Gray nastaviti putem kojim je krenuo Haggard. Kad se smatrate “žrtvom” homoseksualnog iskušenja, lako je proliti suze, priznati grijehe i očekivati da će vam sve biti oprošteno.

Mike Jones, rođen u Coloradu, postao je poznat kad je razotkrio hipokriziju svećenika Crkve novog života, Teda Haggarda. Pojavio se na “Today Show”, “Good Morning America”, “Nancy Grace” i mnogim drugim TV emisijama. Autor je knjige “Morao sam progovoriti: Umjetnost pada Teda Haggarda”. Trenutno pomaže starijim osobama, ponosno se trudeći zadržati neovisnost.

Originalni tekst možete pročitati na portalu The Daily Beast.

Čini se da je grabež tuđeg novca uvijek primamljiv, neovisno o tome radi li se o “ničijem”/”svačijem” državnom proračunu ili o svojini Svemogućeg (i svevidećeg) koju je neki siromašni vjernik položio u škrabicu…

Written by Charon l'Cypher

23. 8. 2010. at 3:55

Odgovori

