Irreverent Impiety

Repozitorij stvari o kojima ne žele da razmišljate.

Grubišić i Relota

with 2 comments

“Prelistavajući” na internetu dnevni tisak, naišao sam na dvije izjave naših poznatih klerika koje smatram prilično zanimljivima i vrijednima pažnje.

DON IVAN GRUBIŠIĆ

Iako u ateističkim krugovima često hvaljen zbog svojih kritika Crkve, don Grubišić je u izjavi o splitskom prideu zauzeo stav vrlo blizak čuvenim splitskim intelektualcima iz “Bubamare” i k tome još pogazio zastupničku prisegu.

“Mi smo za rješavanje problema, a ušao sam u Sabor da se borim za jednaka prava svih pred zakonom, pa i gay parova. Oni imaju svoje pravne probleme, za to se treba zalagati, a ne paradirati i eventualno izazivati one koji ta uvjerenja ne dijele“, rekao je Grubišić.

(Index)

Boldao sam ono što je kontradiktorno. Ne može se, naime, boriti za jednaka prava svih građana pred zakonom, a zatim osporavati ustavom i zakonom zajamčeno pravo jednoj skupini građana zato što to može “eventualno izazvati one koji ta uvjerenja ne dijele.” Prije samo pola godine, Grubišić je ovako prisegao:
Prisežem svojom čašću … … da ću se u svom radu držati Ustava i zakona i poštovati pravni poredak

Kao što smo mogli nedavno vidjeti, u svim hrvatskim župama gradom su “paradirale” tjelovske procesije i oni koji ne djele ta uvjerenja (ateisti i inovjerici) nisu se osjetili izazvanima i ni na koji način ih nisu ometali. (Usuđujem se ovo generalno tvrditi jer ne vjerujem da bi i najmanji incident te vrste u medijima prošao nezapaženo.)
Grubišićeva izjava je poput opravdanja za silovanje jer je žrtva nosila izazovnu minicu i stoga je logično zabraniti takvu odjeću.

Kada se ima u vidu da je Grubišić sociolog, tada njegova izjava još više iznenađuje. Pa čak se i ne mora biti doktor sociologije da bi znalo kako je u slučajevima borbe za neka prava cilj “paradiranja” upravo to da “izazove” one koji ne dijele te stavove. Eto npr. 1. svibnja 1886. u Chicagu su “paradirali” radnici upravo zato što su samo “izazivajući” kapitaliste mogli ostvariti svoja prava. Ili da ne idemo tako daleko, prosvjedi Occupy Wall Street koji su se proširili diljem svijeta organizirani su upravo zato da bi “izazivali” financijske moćnike jer je očigledno da samo institucionalno zalaganje ne donosi željeni rezultat.

Grubišić je ovom izjavom zaslužio veeeeliki minus!

FRA ŽARKO RELOTA

Drugi naš poznati klerik, doduše ne na isti način kao Grubišić, već više kao selebriti, našao se u ozbiljnoj krizi identiteta i od puka zatražio pomoć. (Moram biti malo zločest i upitati se zašto se nije obratio svome svemogućem šefu ili prihvatio Miklenićev stav da to stoički prihvati kao Božju volju.) Piše tako fra Relota:

Ne znam više kako živjeti svoje svećeništvo u odnosu na druge te se stoga pitam: Može li mi itko pomoći? Što mi je činiti? … … djedovi i bake naručuju krštenja svojih unuka telefonskim putem kao što naručuju pizzu … … Kad se mladenci dolaze prijaviti za vjenčanje, ne traže više od mene ništa, osim što moram odgovoriti na njihovo pitanje: Možemo li postaviti catering ispred crkve? Možemo li dovesti svoje svirače? Svoju cvjećarku? Svoju stilisticu? … … Nadam se da će još netko imati hrabrosti progovoriti o svojoj krizi. Osim, ako smo u fazi da smo neiskreni prema samima sebi i da nam je stalo samo do toga da naši poglavari i župljani o nama lijepo pričaju.

(Novi list)

Nemam što puno komentirati, jedino mogu upitati: a o čemu mi koji se protivimo proračunskom financiranju i privilegiranom statusu Crkve na temelju neistinitog podatka o broju vjernika stalno trubimo?! Eto nam konačno potvrde od nekoga tko dokazano nije kršćanofob!

Written by Ajgor

15. 6. 2012. at 10:53

2 Odgovora

Subscribe to comments with RSS.

  1. Slažem se sa suštinom napisanog, ali ne i s ocjenom da je Grubišić prekršio zakletvu. Naime, on nije pozvao na zabranu nego rekao da LGBT aktivisti “ne bi trebali paradirati”. Ipak ima razlike između stava da nešto treba zabraniti i stava da nešto treba drugačije raditi.

    Inače, zbog načina na koji se kod nas paradira, niti sam ne podržavam parade (u smislu sudjelovanja). Po meni, previše se tu ide na provokacije koje su prejake i jedina svrha im je polučiti reakciju u javnosti, nebitno koju. Čak ponekad imam dojam da se baš i cilja na negativnu reakciju javnosti (uključivo i nas koji “ta uvjerenja” dijelimo), jer se ona jače čuje. Zato mislim da bi prideovci trebali malo promisliti o pristupu, što je stav s kojim se složilo i nekoliko LGBT osoba s kojima sam razgovarao o tome.

    That put aside, slažem se da mu nije trebalo ono “eventualno izazivati one koji ta uvjerenja ne dijele”, jer to nije argument i mislim da je time dobrano promašio fudbal (iako nije prekršio zastupničku zakletvu).

    Charon l'Cypher

    15. 6. 2012. at 11:10

    • Slažem se, možda je malo preoštra kvalifikacija da je pogazio prisegu. Primjerenije je reći da njegova izjava nije u duhu prisege. On ovo govori kao saborski zastupnik (sam se na to poziva) i u toj funkciji treba braniti zakonitost i onda kada se njemu osobno posljedice toga zakona ne sviđaju.
      Što se tiče pridea, nije mi bila namjera ponovo otvarati ovu raspravu niti govoriti o vlastitom (ne)sudjelovanju i stavovima o bilo kojem obliku okupljanja. Radi se o načelnom pitanju: jesu li SVI građani jednaki pred zakonom. Znamo da u praksi nisu, a neće ni biti ako se za svaki poseban slučaj budu tražila prigodna opravdanja.

      Ajgor

      15. 6. 2012. at 12:06


Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: